Stäng
Beställ före kl. 11 så skickar vi idag. 1-3 dagars leverans Öppet köp i 30 dagar

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Leverans

Våra leveranser sker i turordning om inget annat är överenskommet vid beställning. Leveranstiden är normalt 1–3 arbetsdagar, med reservation för förseningar.  Beställningsprodukter har längre leveranstid och skickas oftast separat.

Vi använder PostNord och Bring för våra försändelser. Du hämtar Ditt paket när det passar Dig hos PostNords och Brings närmaste ombud i Sverige. Mindre försändelser skickas som 1: a klass-brev och kostar 39 kr. Fraktkostnaden för större paket är 59 kr

Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella pris fel.

Transport

All transport sker med hjälp av PostNord och Bring. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till PostNord. PostNords telefonnummer är 0771-33 33 10.

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Kalasdekorationer.se och Bröllopsdekorationer.com. Genom att beställa varor på Kalasdekorationer.se och Bröllopsdekorationer.com accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Karlssons i Hedekas AB reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella pris fel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett sms eller mail till dig inom 1–3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider m.m.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 200 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar.

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Priser

Alla priser på Kalasdekorationer.se och Bröllopsdekorationer.com är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en portokostnad på alla beställningar.

Klarna

Betalning sker via Klarna där kan du betala din order direkt, senare eller i omgångar med alla de vanliga betalsätten. Klarna sköter vår betalningsbevakning. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen.

Väljer du faktura får du fakturan i appen, via mejl eller per post. Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB.

Läs mer om Klarna Faktura här

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

Läs mer om Klarna Konto här.

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas till:
Kalas/Bröllopsdekorationer
Hällungstad 10
455 96 Hedekas
Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Karlssons i Hedekas AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från våra webbshoppar har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från att du har tagit emot den. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka via Klarna inom 14 dagar.

Reservationer

Karlssons i Hedekas AB reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Karlssons i Hedekas förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Karlssons i Hedekas är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Karlsson i Hedekas AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Karlssons i Hedekas AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Karlssons i Hedekas AB
Hällungstad 10
455 96 Hedekas

Telefon: 0768962222

e-post:           info@kalasdekorationer.se

                      info@brollopsdekorationer.com

Vårt organisationsnummer är 559142-7884

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 08.00-14.00.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Få tips, nyheter och erbjudanden till din e-post!

Varukorg(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan