KÖPVILLKOR & LEVERANSVILLKOR
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.
Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.
Leverans
Våra leveranser sker i turordning om inget annat är överenskommet vid beställning. Leveranstiden är normalt 1–3 arbetsdagar, med reservation för förseningar. Beställningsprodukter har längre leveranstid och skickas oftast separat.
Vi använder PostNord och Bring för våra försändelser. Du hämtar Ditt paket när det passar Dig hos PostNords och Brings närmaste ombud i Sverige. Liggtid hos Postnord är 7 dagar, hos Bring är 14 dagar.
Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella pris fel.
Transport
All transport sker med hjälp av PostNord och Bring. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till oss: fotografera skadat förpackning, fraktetikett som sitter på paketet samt skadat vara och mejla till oss bilder och beskrivning till oss.
BETALNINGSVILLKOR
Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Kalasdekorationer.se och Bröllopsdekorationer.com. Genom att beställa varor på Kalasdekorationer.se och Bröllopsdekorationer.com accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.
Rea/Erbjudanden
REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Karlssons i Hedekas AB reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella pris fel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett sms eller mail till dig inom 1–3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider m.m.
EJ uthämtat paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 350 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering.
Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter
Priser
Alla priser på Kalasdekorationer.se och Bröllopsdekorationer.com är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en portokostnad på alla beställningar.
Svea
Betalning sker via Svea där kan du betala din order direkt med kort eller Swish, senare eller i omgångar med alla de vanliga betalsätten. Svea sköter vår betalningsbevakning. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen.
Läs mer om Svea här
Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura ("företagsfaktura").
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 ("Svea Bank"). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
BYTES OCH RETURRÄTT
Du har full retur och bytesrätt inom 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.
Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.
Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas till:
Kalas/Bröllopsdekorationer
Hällungstad 10
455 96 Hedekas
Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!
Karlssons i Hedekas AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.
Ångerfrist och meddelande
Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från våra webbshoppar har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från att du har tagit emot den. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
- ordernummer
- fakturanummer
- titel på de produkter du vill returnera.
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.
Återbetalning
Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka via Svea inom 14 dagar.
Reservationer
Karlssons i Hedekas AB reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.
Karlssons i Hedekas förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.
Force Majeure
Karlssons i Hedekas är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Lagen om distanshandel
Karlsson i Hedekas AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här.
Tvist
Vid eventuell tvist kommer Karlssons i Hedekas AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
FÖRETAGSUPPGIFTER
Karlssons i Hedekas AB
Hällungstad 10
455 96 Hedekas
Telefon: 0768962222
e-post: info@kalasdekorationer.se
info@brollopsdekorationer.com
Vårt organisationsnummer är 559142-7884
Vår kundtjänst via telefon är öppen helgfria vardagar mellan kl. 08.00-14.00.